E-10 TC Modified

MODELE SAMOCHODÓW WYŚCIGOWYCH
w podziałce 1:10 z napędem elektrycznym
Klasa E-10 TC Modified – przepisy LOK


1. Nadwozie.
Dopuszczone są modele z karoseriami typu Touring Car (Sedan), w wersjach 2- lub 4-drzwiowych samochodów. Nie są dopuszczone modele z karoseriami typu Sport. Modele muszą posiadać takie detale nadwozia, jak: światła, okna, wloty powietrza, itp. Karoserie nie mogą być obcinane powyżej dolnej linii zderzaka lub dolnej linii drzwi. Karoserie mogą posiadać otwory przeznaczone wyłącznie na mocowanie do podwozia, wyjścia anteny oraz transpondera. Dopuszczony jest tylny spojler karoserii umieszczony jak w oryginale, nie może on jednak wystawać ponad dach i musi być trwale związany z karoserią. Przedni spoiler musi być integralną częścią karoserii.

2. Podwozie.
W klasach E-10 TC dopuszczone są modele z napędem na jedną, dowolną oś (2WD) lub z napędem na dwie osie (4WD). Model musi posiadać zawieszenie niezależne dla wszystkich kół. Niedopuszczalne jest stosowanie sztywnej osi tylnej. Żadna część podwozia ani wyposażenia nie może wystawać poza karoserię. Minimalny prześwit dla wyścigu na torze dywanowym - 5 mm.

3. Zderzaki.
Dopuszczone są zderzaki z pianki i nie mogą one wystawać poza obrys karoserii.

4. Ogumienie.
Dopuszczone są opony dowolnego producenta (o ile organizator nie zdecyduj inaczej) oraz bezwonne środki podnoszące przyczepność opon.

5. Regulator prędkości.
Dopuszcza się regulatory elektroniczne. Zabronione jest używanie biegu wstecznego w czasie wyścigu.

6. Silnik.
Wszystkie modele mogą być napędzane tylko jednym silnikiem typu 05 szczotkowym lub bezszczotkowym. Silnik musi posiadać następujące parametry: średnica max. 36,02 mm, długość max. 53 mm (z wyłączeniem osi). Silniki szczotkowe muszą posiadać wyłącznie magnesy ferrytowe.

7. Akumulatory.
Dopuszczone są wyłącznie akumulatory LiPo w twardej obudowie. Akumulatory muszą być ładowane w specjalnej torbie do tego przystosowanej. Maksymalne napięcie akumulatora to 8,44V.

8. Dodatkowe ograniczenia.
Zawodnicy, którzy uzyskali miejsca I, II i III w generalnym rankingu po Mistrzostwach Polski w sezonie halowym
(odpowiednio na torach otwartych) w klasie E-10 TC 540, po ponownym uzyskaniu miejsca I, II i III w generalnym
rankingu po Mistrzostwach Polski w którymkolwiek z następnych sezonów halowych (odpowiednio na torach
otwartych) nie są dopuszczeni do startów w tej klasie w dalszych sezonach.
Zawodnicy startujący w klasie E-10 TC 540 nie mogą startować w klasie E-10 TC Modified.
Zawodnicy startujący w klasie E-10 TC Modified nie mogą startować w klasie E-10 TC 540.
W Klasie E-10 TC Modified mogą startować wyłącznie zawodnicy, którzy startowali co najmniej 2 sezony w klasie
E-10 TC 540 lub 1 sezon w klasie E-10 TC Spec lub 1 sezon w klasach spalinowych za wyjątkiem klasy IC-10
Start.

9. Zabronione wyposażenie dodatkowe.
Zabronione jest stosowanie czujników poślizgu, obciążenia i żyroskopów.

10. Wymiary i ciężar modelu.

- długość całkowita (z karoserią): min 360 mm – max 460 mm
- szerokość całkowita (z karesorią): max 200 mm
- szerokość podwozia z kołami: max 190mm
- wysokość całkowita: min 115mm
- rozstaw osi: max 270 mm
- średnica piasty koła: max 50 mm
- szerokość piasty koła: min 18 mm – max. 26 mm
- średnica opony założonej na piastę: min 55mm - max 67mm
- płat ( tylny spojler): szer. max 190 mm, wys. max 25 mm, głębokość max. 40 mm
- ciężar minimalny z transponderem: 1350 g

Zawodnik startujący w klasie Pro Stock nie może startować w klasie Mascar / Mascar Junior.

PARTNERZY

Szkoła RC - Logo Centrum Handlowe Blue City kia rcprzeglad automobilklub szkola_rc modelarz autorok rynek_zabawek Kanał RSS portalu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Modelarzy

Copyright C 2007-2013
ATA Racing Team